środa, 25 maja 2022

Serdeczne podziękowanie!

Ostatnie ponad dwadzieścia lat zajmowałem się twórczością literacką w naszej pięknej „ślónskij gôdce”. Prócz tego od ponad dwudziestu lat składałem z wielkim uporem Słownik Śląsko-Polski (i Polsko-Śląski). Nazbierało się tego naprawdę dużo w postaci tekstowej, nagrań dźwiękowych i nagrań video. Jestem już mocno starszawym człowiekiem i nie chciałbym, by to zaginęło, by poszło w niepamięć. Przez ostatnie dwa lata usilnie zabiegałem w wielu instytucjach i u wielu osób, by móc tę moją spuściznę przekazać do powszechnego użytku ludzi, którym na sercu leży dobro śląskiego języka. Po wielu staraniach wreszcie udało się. Wszystko to przyjęła w całości Biblioteka Śląska w Katowicach, co mnie niezmiernie ucieszyło. Chciałem więc tą drogą szczególnie podziękować Dyrektorowi Biblioteki Śląskiej panu prof. Zbigniewowi Kadłubkowi za to, że osobiście zainteresował się tematem i sprawił, iż ta moja spuścizna znalazła swoje miejsce w Dziale Zbiorów Śląskich i Dziale Zbiorów Specjalnych Biblioteki. Ponadto będzie to też dostępne w Śląskiej Bibliotece Cyfrowej. Serdecznie dziękuję Panie Dyrektorze! Eugeniusz Kosmała vel Ojgyn z Pnioków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ojgyn@interia.pl